söndag 13 januari 2008

Loppis...........

Hej på er!

Igår var det då dags att rensa ut julen...... Var lite segt att komma igång på förmiddagen, hoppades in i det längsta att "någon annan" ( läs:min man!) skulle ta tag i det och börja plocka ner tomtar och julgranskulor i lådorna.......men det inträffade tyvärr inte (drömma går ju alltid), han hade andra projekt (misstänker att han hittade på dom för att slippa tomtar och kulor......) Till slut var då allt nedplockat i alla fall och då var det mannens tur att börja bära (något ska han väl göra eller hur?) Då påstår han helt fräckt att det är mycket mer nu än när han bar in i det i december....och att det inte får plats i förrådet. Jag spelar helt oförstående, måste väl bero på den som ställer in lådorna i förrådet......... Hm, en och annan ny sak kan det väl vara.......men det tänker jag inte erkänna :)

Sköööönt var det i alla fall att få undan alla julsaker, ljust och fint blev det hemma igen. Det är så roligt till advent att ta fram allt, jag längtar långt innan, men lika skönt är det i januari att få ordning hemma igen............

Jag var på loppis igår. Mannen var med och jag tänkte att det kan nog vara en nackdel.....men han överraskade mig! Hittade till och med en ljusstake som han tyckte passade mig! Och hade inga invändningar på det andra jag hittade heller....( kan det bero på att det bara kostade 20:- :) ) Nåja, han kan faktiskt få bli med fler gånger (jag tänker att han kan vara bra att ha om man hittar större, tyngre saker......!) Nu ska jag visa vad jag fyndade igår.



Den här söta brickan och tre till, lite olika i formen, fyndade jag för 5:- styck. Just den här hamnade på min gamla symaskin med några glas med votivljus i. Tycker dom är så fina när dom brinner, att dom blir helt genomskinliga. Ska snart på ljusparty igen, fick en inbjudan igår, då blir det nog några fler votivljus med annan doft. Sedan la jag några slingor med glaspärlor och lite kolor i silvrigt papper som har varit i små tovade strutar i granen. (Ofattbart att inte dom är uppätna redan, min yngsta dotter kan inte ha sett dom :) )



I glasklockan plockade jag ut dom små julgranskulorna och istället fick det här söta hjärtat flytta in. Men ett litet spetsband tyckte jag den blev jättefin.


Så här blev det då på min gamla symaskin.....känner mig nöjd. Har ett gammalt fönster i garaget (ja, egentligen finns det nog ett par tre stycken som min svärfar ordnade åt mig medans han levde) som jag tänkt skrapa och måla vitt och ställa på symaskinen, tror det kan bli fint.



Här är då ljusstaken mannen hittade (han har potential eller vad tycker ni......???) Den är gjord i någon slags stål med inte mindre än 24 ljushållare och små underbart söta pärlor lindade runt hela ramen. Hoppas ni ser på korten, dom går att förstora om ni klickar på dom. Är den inte bara underbar........! Vet att Ikea har sådana här smala ljus, får införskaffa det nästa gång jag åker in till Örebro.

Var på Ikea i fredags förresten. Äldsta dottern skulle in där och det passade mig utmärkt. Ekonomin är ju inte den bästa så här i mitten av januari, men ett par saker slank ändå med ut genom kassan.


Ett stort vaniljljus.....mmmmm....det doftar så gott och jag har nästan alltid ett brinnande hemma, men det här var modellen större än jag brukar ha. Dottern tyckte det var lika bra......räcker ju lite längre!


Och en stor burk till tvättmedlet. Så fint och dessutom mycket lättare att ta ur än en smal förpackning. Ska texta en liten etikett och sätta runt också, kommer pryda sin plats på tvättstugebänken.

Nehej, har faktiskt sett att solen skiner ute. Helt fantastiskt, den har vi ju inte sett på länge. Ska ta på mig och ge mig ut på en promenad med mina stavar som sällskap (om jag inte kan övertala mannen) Men han är lite trött. Gårdagkvällen tillbringade vi på Brunnsparken i Örebro med att svänga våra ben till Bhonus. Var alltför länge sedan vi var ute och buggade. Det var så himla roligt! Längtar redan till nästa gång, men tror det dröjer innan det blir något bra band igen.

Ha det gott i solen! Passa på att vara ute (när ni inte läser min blogg förstås.....fniss)

Kram Vita hjärtan

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin ljusstake!!...Han har nog potential mannen! Jag har inte vågat elda ljus i vanliga glas...men jag har ju å andra sidan inte tänkt på att dessa partyljus inte blir lika varma!....Jag törs knappt säga vad jag gjort med min gamla symaskin....(var ju i ett sämre skick)...den står nämligen i trädgården.