tisdag 22 januari 2008

Liten shoppingtur........

Hej på er!

Idag har jag varit ute på en liten shoppingtur....väldigt liten....men väldigt trevlig. Hade tid för ett återbesök på Lindesbergs lasarett och flexade ut vid lunch för att hinna dit. Var ute i alldeles för god tid och stannade till i Nora på vägen upp. Det är en sådan mysig liten stad. Hittade en mysig liten affär också. Den hette Almas Rum. Inte alls stor, men åh så mycket fina saker det fanns...........


Hittade dessa två stora krokar som jag ska hänga två lyktor på ( får jag en chans att inhandla ännu fler lyktor, ena av mina passioner....!) Min bästa vän hade hängt upp en lykta i köket hemma hos sig och det var såå fint. Tror jag ska en inne och en ute på verandan, kan vara mysigt att tända på kvällarna..............

Läkarbesöket gick fort och lätt och på hemvägen stannade jag till på Rusta i Örebro. Dom har en del fina saker till bra priser. Hittade inte så mycket idag, men ett par blockljus och dessa två böcker slank med:


Enkla projekt för trädgården....................



......och Handbok för trädgården. Har en dröm om att jag ska kunna tillverka små bänkar och rosentorn och placera ut i trädgården.......... Dom här böckerna hade enkla beskrivningar på lite av varje....... Mina trädgårdsvänner blir nog förvånade.....och glada hoppas jag! Kanske mest överraskade :)

Annars har vi vinter här hos oss.......är så fint ute med ett tunt snötäcke och solen som skiner.......njuuuuter!

Har varit i Tivedstorp ikväll med mina arbetskamrater. Ett mysigt torp mitt inne i Tiveden.....öppet sommartid för fikagäster, övrig tid på beställning. Jättegulligt, har ni inte varit där så ska ni åka dit i sommar om ni passerar.......en idyll i Tivedsskogarna.

På lördag ska jag och min bästa vän åka på en större shoppingtur. Ska bli så roligt! Vi ska besöka Smultrongården, Lilla Ugglebo och Min skattkammare!! Lovar att skriva och visa bilder!

Ha det så bra!
Kram Vita hjärtan

1 kommentar:

Anonym sa...

Smultrongården ska vi till i feb...och Tivedstorp var flera år sedan jag var vid.. kasnke ett besök till våren...=) /åsa