fredag 28 mars 2008

Lite smått och gott.........

Hej på er!!

Påsken är över och påsklovet i stort sett också. Vi hade en härlig påsk i Kläppen med nära och kära.......hela familjen för en gångs skull. Sonen blev tyvärr sjuk.........men han och jag har hållit varandra sällskap, så det var trevligt ändå. Vi har suttit i solen och njutit, dansat och sjungit på After Skin tills vi var hesa, fikat i toppstugan, ätit gott, umgåtts med vänner och jaa.......haft en härlig påskhelg helt enkelt! Dessutom har yngsta dottern passat på att fylla 14 år.......så nu ska det bli kalas i helgen!


Så här cool är man i skidbacken om man är 14 år!


Kusin vitamin och sonen i toppstugan, dom gillar varandra dom där två.......!


Lunchdags i Kläppen......vilken himmel......över vita backar....underbart!


Partypolarna
underhöll oss både ute och inne.......!


Måste bara berätta en liten historia som tilldrog sig i husvagnen (som för övrigt är beige-brun inredd från min beiga period). Sonen höll på och byggde med sitt Lego när tre små legobitar råkade sprätta iväg och försvinna. Han ville ha hjälp att leta efter dom och vi frågade hur dom såg ut. Dom var vita sa han. Då var äldsta dottern snabb och sa: -Tur du inte tappade bort dom hemma, där hade vi aldrig hittat dom! (Jag hoppas att ni inte förstår, men familjen höll på att skratta ihjäl sig......hm......mycket gliringar blir det när man målat allt vitt hemma......! )

Har varit i virkartagen sedan sist också.......blev så inspirerad av flera bloggar, så jag plockade fram virknålen och lite vitt garn.....


Det blev tre små maränger.............


...........och en gräddbakelse........som jag hittade en glasklocka till på Entré igår när jag var till stan och shoppade med min äldsta. Tyckte den passade perfekt.....gick bara inte att gå förbi skyltfönstret.....den ropade: -Kom in och köp mig!


Egentligen var vi in till stan för att dottern skulle ha vårjacka och vårskor, men jag hade sett att Indiska har den här fina klockan, så vi åkte in för att köpa den också.........passade så bra på min köksvägg som varit utan klocka i flera månader.......sedan jag målade om i köket. Nu sitter den där.........kunde varit lite större, men annars är den perfekt. Lite shabby så där.....

Dottern bjöd på lunch på Jensen´s Böfhus........mmmmm....det smakade jättebra. Tur jag hade henne med, det blev en del skratt när vi skulle upp med rullstolen för trottoarkanter och dylikt.......hade aldrig klarat det utan henne. Man får verkligen insikt i hur dumt samhället är för rullstolsburna......nyttigt! Har bara en vecka kvar nu tills jag får börja träna med mitt ben......ska bli så skönt!

Förra veckan anlände ett paket från Panduro också.......det ska jag visa vad det innehöll en annan dag..........

Ha det så bra tills dess!

Kram Vita hjärtan

5 kommentarer:

Åsa sa...

Vilken fin glaskupa den skulle jag också vilja ha..=) och skönt att du snart får träna igen.. inte kul o sitta i rullstol, men som du säjer så ser man ju hur det kan vara ..handikappovänligt.. /åsa

Helena Sjögren sa...

Ser att ni har haft en härlig vistelse i Kläppen. Synd med sonen som blev sjuk.
Vilka vackra fynd du gjort i stan.
Var klockan inköpt på Entrè ?
Ha det gott , kram Helena

Centralt i stan sa...

Hallå !

Det var en jättefin klocka du hittat, den blev väl perfekt på köksväggen .

Ska bli spännande att se det som kom från Panduro färdigt ...väldigt nyfiken !

Ha en bra vecka .
Många kramar

GårdsLyktan sa...

Vad fina bakverk du har fått till, man blir lite sötsugen...
Vi var också uppe och åkte skidor under påsken, vilket härligt väder det var. Längtar tillbaka.......
Vad skönt för dig att snart få börja träna med ditt knä det är aldrig trevligt att vara skadad.
Kramar Sabina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så mysigt ni ser ut att haft det!!!!! Panduro paket är ju alltids trevliga juuuuu!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~