lördag 15 mars 2008

"Ny" kökssoffa och loppisfynd.........

Hej på er!

Då var det lördag och Melodifestivaldags igen ikväll! Ska bli roligt, jag tror på Charlotte Pirelli..........men vi får se. Tycker om Sanna Nielsens låt också, men tror kanske inte den vinner ändå......

Jag har målat färdigt min soffa och satt på dynor på köksstolarna......är såå nöjd, blev så fint. Här kommer lite bilder:


Först köksstolarna........dom blev väl fina med lite volang på dynorna, eller vad tycker ni?


Så här såg soffan ut före målningen...........


........och så här ser den ut nu! Vilken skillnad lite färg kan göra.......om den är vit ;-) Har inte ställt dit kuddarna ännu, vet inte om jag ska sy nya eller ha dom gamla....ska fundera lite. Nu ska jag "bara" måla köpmansdisken och underredet till köksbordet också........

Äldsta dottern och jag var på loppis idag. Jag måste ju ha lite bärhjälp ;-) Det har öppnat en ny loppis här i samhället, men jag hade inte varit där ännu. Den var jättefin, mycket saker och bra priser, ordning och reda...!



Denna underbara kanna hittade jag..............så fin med blommor på........helt felfri.


.........och den här söta ljushållaren hittade dottern......blev perfekt med ett blockljus i.


Den här korgen tänkte jag spraya vit och ha på köksbänken med olika olivoljor i ........det var nog dagens bästa fynd! ( Hm..... i bakgrunden yngsta dottern som bakar med sin kompis...mums, dom fyller snart år och ska ha stort kak-kalas! )


En bricka slank med också, kan man aldrig få för många av........den här tyckte vi var söt med lite blommönster på kanterna.


Den här fina "piedistalen" ska få härbärgera en blomma eller en lykta, vi får se.......känns bra att bryta av det vita med något annat......... Allt detta för bara 60:-, vilka fynd va!

Há nu en riktigt skön lördagskväll!

Kram Vita hjärtan

1 kommentar:

Philura sa...

Så fin soffan blev, har oxå en kökssoffa som är väldigt lik din, som står och väntar på vit färg. Börjar genast klia i fingrarna....men måste bromsa mig, en sak i taget!Kul att du var med och tävlade! Tänkte låta tävlingen vara igång i 1 v så håll koll på långfredagen!