tisdag 11 mars 2008

Lite nytt.........

Hej på er!

Hoppas allt är bra med er........! Tänkte jag skulle visa några små saker jag köpte när jag var på besök hos min syster.....

Först var vi till Blomsteraffären i Boxholm.........



.....kolla in blomkrukorna............ men det är mer än en blomsteraffär......det är en helt underbar inredningsbutik också.

Jättemycket fint..........i olika små rum.........det här skåpet skulle gärna få flytta hem till mig.....


..kolla in krokarna.......helt underbara.....o texten på påsen........jättegulligt!



Den här lilla söta lyktan fick i alla fall följa med hem.........

Sedan kunde jag förstås inte motstå att titta in hos dom trevliga innehavarna till Tant Vit i Mjölby. Dom hade fullt med nyheter i butiken och skulle ha en mysig kväll med mingel och inspiration......synd att jag inte kunde stanna.


Dom här mysiga ljuslyktorna slank med.....har en sedan tidigare med hjärta på.........men dom här fick en plats i matsalen.......



........tycker dom ger ett sådant fint sken.


Närbild av den ljusrosa lyktan...........vårkänsla!


Vårkänsla var det i syrrans skyltfönster också.........krispigt vårgrönt med tulpaner.....härligt!


Mmmmmmm....så här underbart vackert var det i Askersund på vägen hem......kunde inte låta bli att svänga in och ta några kort..............!

Nästa gång ska jag visa något efterlängtat till mitt kök...........!

På återseende!
Kram Vita hjärtan

2 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

Åh det är så mysigt i Askersund, är det där din syster har butik ?
Vi har ca 5 mil dit så det brukar bli ett par turer dit, främst om somrarna till Harge baden.Det är så klart vatten i vättern skön å bada i om än lite kall.
Kram Helena

Anonym sa...

Kul att gå i vackra inredningsaffärer...känner dock bara att man numera väljer inköpen noggrannare... då man hellre vill ha få men fina saker! Jag har en snarlik plåtlykta som du nu köpt!! Lika fin inne som ute! Fint med tulpaner bland smyckena...! kram
Camillas täppa!