söndag 2 mars 2008

Redan Mars..........

Hej på er!

Har varit hemma hela veckan men inte fått till ett enda inlägg...... Nu känns det väl ändå som om jag fått upp näsan över ytan och jag har börjat pyssla lite med sådant som man kan göra sittandes ;-)


Det var så fint ute en dag så jag satt ute i solen, i det här varma och goa hörnet i trädgården, men imorse var det vinter här igen, kom ca 3 cm snö inatt.


Rabarber tittar upp ur jorden..........härligt!


Måste visa vad jag fick av min bästa vän L i veckan....som en tröst.......ett jättegott påsk-té, med smak av ägglikör, tack snälla! Jag har druckit flera koppar om dagen........gott med vänner som vet vad man gillar!

Vi har haft syjunta igen den här veckan, så mysigt. Och så fick jag prata av mig en hel kväll.....välbehövligt efter ensamheten på dagarna. Den här gången började jag på några hjärtan. Eftersom jag inte kunde sy på maskin på syjuntan fick det bli för hand med laskade kanter.....


........tycker dom blev jättefina! Blev fyra vita och tre rosa.......... Ska på loppmarknad i Hallsberg nästa lördag och tänkte kanske ta med mig några och se om någon är intresserad av att köpa dom. Dom här ska få ligga på ett fat i min matsal. Har börjat brodera lite på en duk också, är ju roligt bara man kommer igång...............den är förstås vit med vitt broderi ;-) för att passa in.......!

Imorgon kommer min vän M på lunch, ska bli så trevligt!

Ha en bra söndagkväll!
Kram Vita hjärtan

2 kommentarer:

Centralt i stan sa...

Hallå vännen !
Skönt att höra att du mår lite bättre och börjat pyssla igen.
Visst längtar man efter varm rabarberpaj , med vaniljsås ...så gott .Kollar rabarberna flera gånger i veckan men det dröjer väl ....
Vi hörs Kram

♥ Pia... sa...

Hej...vad mycket roligt du hade här då..fina saker du sett och kanske inhandlat i butiken gårdslyktan.....brödburken ..den gillade jag...ha de så bra..PIA