tisdag 1 april 2008

Paket från Panduro......o lite loppisfynd!

Hej på er!


Var bara tvungen att visa en vårbild först........en av tulpanerna som dottern fick i helgen när hon hade kalas.......så underbart fin! Idag är det verkligen vår ute....solen skiner och det är 14 grader på termometern.......i skuggan.....underbart! Själv har jag pysslat lite med saker som kom i ett paket från Panduro precis till påsk. Tänkte visa en del som jag gjort färdigt.....

Först ut denna ljuvliga Tilda-ängel........har sett dom på andra bloggar länge nu och varit sugen på att göra en egen......o nu ärhon färdig......får se vart hon ska sitta på småningom......just nu tog hon plats på en köksstol.


I boken Tildas hus fanns hur mycket inspiration som helst.....helt underbar!



Har en trädgårdängel som jag ska börja med nu också, lite mer jobb med henne, men det är så roligt! Bilder på henne kommer när hon blir färdig.......!


Ark med färdigtovad ull är fin att göra olika saker av....här en strut och ett hjärta på en gullig hängare från Indiska......fick pryda en vägg.


Var på loppis igen i lördags, denna gång i sällskap av mamma och pappa. Den nya loppisen som öppnat på min lilla ort är så bra......så välordnat och billigt och mycket nytt varje gång man kommer. Dessa mini-kannor och den lilla lyktan fyndade jag för 9:-. Så söta, fick stå på fläkten.....


Två vita tallrikar med fin kant kostade 5:- styck.......har redan använt dom som kakfat flera gånger.........jättevackra!


Och denna madonna som håller på att få ett lager vit färg nu i garaget......kostade 10:-......jag är mycket nöjd med mina fynd!

Nästa helg ska vi besöka en annan loppis som öppnar för säsongen, inte lika stor, men förhoppningsvis kan man hitta några fynd där också......

Ha det så bra i vårsolen!
Kram Vita hjärtan

1 kommentar:

Centralt i stan sa...

Hallå !

Visst har det varit jättehärligt idag...vi tog em -kaffet ute på jobbet, för första gången denna vår.

Vad söt hon blev din Tilda, där sitter hon ju jättebra på den nya stolen .

Kramar