lördag 8 mars 2008

Hemma hos söstra mi.......

Hej på er!

Här händer det så mycket jag vill skriva och berätta om........hinner inte ens blogga.........först och främst ska ni få hälsa på hos min syster! Jag var hos henne onsdag-torsdag och det var så roligt att få umgås ett par dagar........ Hon ville gästblogga hos mig och det får hon så gärna.....så varsågoda.......Söstra Mi:

Har det inte så "ordnat" som min syster, är väl mer en rörig konstnärssjäl. Det blir så mycket saker överallt......... Vill inreda ganska enkelt men med ett litet "det"........ Gillar inte prydnadssaker utan funktion så mycket.

När vi gör om, har det en förmåga att inte bli riktigt färdigt, några lister som saknas os.v.........
(Hm.....det känner vi andra inte igen.....eller hur ;-) )

Badrum nummer 1 med badkar är färdigt och känns som en fullträff! Är mycket nöjd med det svart/vita som man kan variera med handdukar och ljuslyktor!


Badrum nummer 2 med dusch kommer att bli mycket bra det också. Ville ha det annorlunda än det första så det blir beige/brunt och inte så strikt. Lite mer "romantiskt" med varma färger och lite annan stil på inredningen.


Nu ska jag inte hålla er på sträckbänken längre......här kommer lite bilder, klicka på dom om ni vill se dom i större format.


Jag älskar golvet........!



Det finns en rand med svart kakel från golv till tak bakom toaletten och ytterligare en precis innanför dörren.......belysta med spottar från taket.......jättesnyggt!


Handfatet med gröna handdukar och andra detaljer.......


Några gröna ljuslyktor ger myskänsla............! Framför lyktorna badrosor......



Här har vi tappat upp vatten för ett underbart bubbelbad......badskum för trötta mammor.... :-) vi njöt länge.........!



Här kommer lite bilder på badrum nummer två som är under renovering. Nytt badrumsfönster och helt underbart kakel och klinker...............!!


I det här hörnet ska bli duschkabin med ångbastu.......ser redan fram emot nästa besök hos syrran.......! Badrummen är mycket olika, men båda fantastiskt fina...........! Det har ni verkligen lyckats med........!!!

Fler bilder från syrrans hem kommer imorgon! Ha en bra lördagskväll!

Kram Vita hjärtan

Ps: grymt besviken att inte Carola/Andreas och Ola gick vidare.......dom var ju bäst!

Inga kommentarer: