söndag 31 augusti 2008

Loppisfynd och framsteg på dotterns rum!

Hej på er!

Det har varit en riktigt rolig helg! Dotterns golv är nästan färdiglagt, bara sista biten kvar vid dörren, alla lister är färdigmålade och kommer förhoppningsvis på plats ikväll, och fönstret är numera också vitt.......så skönt! Kan vi börja möblera sedan.

Så här såg det ut igår morse när maken börjat med golvet....men innan jag började med fönstret. Väggarna är färdigmålade....visst är den bruna färgen fin.....såg ut som chokladfondue när vi hällde upp den i tråget....dottern är jättenöjd!

Dessutom var vi ju på fest hos våra vänner igår kväll......så trevligt....och så gott! Vi började kvällen med bubbel och snittar......mums....fortsatte med en fantastisk buffé med gott rött vin till........en smarrig efterrätt med lite vitt vin till och på natten blev det fika med mumsiga pajer och superfina små randiga kakor och lite baileys........åh....magen stod i fyra hörn, men det var fantastiskt gott . Det låter som om vi åt hela tiden (ja, det gjorde vi ju nästan ;-) ) men vi var där i många timmar! Mycket trevligt, tack snälla ni! Och mitt paket som innehöll Leilas bok A piece of cake blev uppskattat (inte för att du behöver den L....så gott som du bakat igår!)

Idag har jag varit på körövning. Vi hade en gospelkör i min ungdom som hette Futurum och nästa helg ska vi ha en reunion med konsert på lördag kväll. Så idag var vi några stycken som övade lite på stämmorna tillsammans med musikerna så det ska bli lättare på fredag när alla kommer. Det var såå kul! Jag älskar verkligen att sjunga. Ser fram emot nästa helg.

Skulle ju visa er lite loppisfynd jag gjort den här veckan. Var så länge sedan jag var på loppis, har verkligen längtat!
Blev så glad när jag hittade dessa fina knoppar till en gardinstång, hos mig ska dom få stå som prydnad bara. Fyra jättesöta likörglas med blomslinga på......jag gav 40:-, perfekt då vi inte äger några tidigare (och en baileys är ju aldrig fel, ändå godare kanske i ett fint glas ;-) ). En gammal sockerkaksform och ett sött plåtskrin slank också med.

En liten söt vattenkanna kunde jag inte gå förbi......liksom tavlan med så fin ram......

Tallriken var gratis......den kunde jag ju inte gå förbi, fanns lite smått i en kartong man fick ta om man ville. Nallen har jag ägt i många år, tror jag fick den i present någon gång. Den är så söt, kan röra på armarna. (Alla bilderna är klickbara, så ser ni lite bättre! Jag har mixtrat lite med ett fotoprogram)

Fanns nog lite mer jag kunde tänkt mig.....men jag måste hålla hårt i plånboken för tillfället. Ska i alla fall försöka gå till jobbet imorgon får vi se hur det går.......ska sitta i telefon med benet högt är det tänkt. Ska bli roligt att komma hemifrån igen, har varit sjukskriven i 5 veckor nu!

Ha en bra vecka allihop! Själv kommer jag nog somna ovaggad på kvällarna.
Kram Vita hjärtan

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilka fina fynd!
Likörglasen var så vackra.

Kram Maud

IKT i min vardag sa...

Vilket gott kalas!;-) Hon måste blivit superglad för presenten, den är ju helt underbar den boken!

Så fina fynd, så söta glas!

Kram

Anonym sa...

hejhej! ja visst är det härligt med hösten :) jag har alltid gillat hösten och våren bäst :) tycker det är så kul att vara ute i trädgården o påta. nu är de första lökarna nere i jorden också :)

vad kul, är du också sjuksköterska?

stor kram sara

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken fest du varit på! Och vilka fina fynd du har gjort!
Och rummet till din dotter blir nog kalasfint när det blir färdigt!
Kram
Marie