fredag 29 augusti 2008

Höststämning.......!

Hej på er!

Har pysslat lite här hemma.......älskar kransar.....och vad är bättre så här års än att plocka in rönnbär...så härligt "höstiga"! Så ett par kransar fick jag till igår och idag har jag plockat in lite syrenhortensia......dom är så underbart vita och rosa....och dom håller sig fina jättelänge!


Först blev det en krans till ytterdörren.......



.....sedan blev det en krans till mitt underbara Vulcania-fat från Italien. Det är riktigt stort och härligt i formen.......det får stå på köksbordet nu. I mitten av kransen tände jag ett ljus och mös att hösten har kommit.


En kvist syrenhortensia hamnade i min älskade zinkstrut.........


......en hamnade på en bricka i matsalen.........


....och ett helt fång hamnade i Gustavsbergskrukan.


Så här ser det ut på min buffé i matsalen för tillfället. Jag har målat ett gammalt fönster också som står lutat mot väggen. Velar varenda dag om buffén ska bli vit eller inte........men än så länge har den klarat sig. (Maken och jag är inte överens om vilken färg våra matsalsmöbler ska ha.......det är ju inte precis så att jag har gett med mig om ni tror det.......jag menar ni som inte känner mig.........jag bara bidar min tid ;-) )

Håller er på halster vad det gäller loppisfynden någon dag till.......var nämligen ute och fyndade lite idag med.......så roligt det är med loppis!


Ha en bra helg!
Själva ska vi på fest hos våra bästa vänner imorgon kväll, ser jag verkligen fram emot. Blir garanterat både gott och trevligt!!! Istället för blomma har jag slagit in detta paket....jag hoppas det blir lyckat. Dessutom ska det bli nytt golv på dotterns rum imorgon....jippie....äntligen!

Kram Vita hjärtan

6 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så härligt med rönnbärskransarna:)

Själv väntar jag på att barnen ska komma hem med rönnbär som de trätt på tråd, det brukar höra hösten till:)

Kram Annica

Vita Damen sa...

Vilka fina kransar, så höstfint! Nu vill jag oxå, tack för den inspiratonen.

Skomakartummen sa...

Vilka underbara kransar. Vill oxå göra... Paketet var så fint, roligt med hjärtat istället för kort. Kram sari

Camilla Krona sa...

Hej Annemarie!
Vilka underbara kransar.
Önskar jag också kunde göra såna.
Kram cAmilla

MiaMaria sa...

Hej!

Underbara kransar och hortensia...

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Anonym sa...

hejhej! vad fint ni har det :) superfint vid buffén, och visst är det svårt att veta om man ska måla om en möbel eller inte? har samma problem med vissa möbler :)

kransarna var toppenfina, och jag älskar med syrenhortensia, har ingen själv men grannarna har, så jag får njuta lite endå :)

stor kram sara