fredag 8 augusti 2008

En sensation.........

Hej på er!

Gårdagens förmiddag tillbringades på Lek och bus-landet i Örebro. Båda barnen som var med trivdes, den yngste allra bäst förstås. Han hade kunnat stanna länge! Ljudnivån var hög....mycket folk....regnet stod ju som spö utanför.......men maken hade sin laptop med, så jag kunde blogga under tiden dom lekte....bra va :-)

Sedan var det dags för mitt återbesök på infektion. Där skockades överläkarna........mitt ben är tydligen en sensation......! Att dessa bakterier kan göra så att ett ben blir i så dåligt skick som mitt är tydligen något dom bara läst i litteraturen, aldrig sett tidigare. Jaha, det var väl bra att dom fick se det då.....men jag önskar att det inte var precis MITT ben....... Nu har jag fått ännu en sorts penicillin.....så nu äter jag tre sorter och alla tror att det ska bli bättre nu....hoppas dom har rätt! En av överläkarna sa att det kan ta flera månader innan det blir bra.......hm....jag hoppas verkligen han har fel. Jag ska till Köpenhamn om två veckor, vilket jag upplyste om, då måste jag vara bra!

Eftermiddagen ägnades åt lite shopping på Marieberg.....kändes betydligt roligare. Jag hittade en jättefin klänning på Gina Tricot, så romantisk med volanger.....dessutom vit...eller off-white.....perfekt. Är bjuden på fest hos våra vänner om tre veckor, då tänkte jag ha den.

Dessutom fyndade jag denna fina korg för 20:- på Coop. Köpte också detta fina garn, har varit så sugen på att sticka mig en vit sjal.......tänkte att den kunde bli fin att ha hänga någon stans....och kunna svepa om sig om man är frusen. Köpte mönster också och började igår kväll......nå.....jag har aldrig varit en fena på att sticka......slätstickning går väl an, men mönster......efter tre försök gav jag upp...morr.....blev stora hål, som INTE skulle vara..typiskt mig......tror jag kan men det kan jag inte.......får ta hjälp av min syster, hon är jätteduktig, hon får visa mig.

Idag skulle vi hämta Humle hos en granne. Men vi blev inbjudna på fika först. Såå gott fika, en massa hembakat.....mums....och jättetrevligt. Dom har världens sötaste valp, en coccerspaniel. När vi väl skulle gräva började det regna, så nu ska vi göra ett nytt försök imorgon.....om det är uppehåll förstås.

Ha det bra allihop!
Kram Vita hjärtan

1 kommentar:

Home No.1 sa...

Hej Ann-Mari tack för titten!
Har kikat runt lite hos dig me vilken fin blogg du har!
Kram Annica.