söndag 13 april 2008

Liten styling av badrummet.......

Hej på er!

Igår skulle det bli en trädgårdsdag var det tänkt.......men här kom det ner snöblandat regn hela dagen....så av det blev inget. Istället blev alla garderober rensade.....o det var välbehövligt, såå skönt! Nu blir det betydligt roligare att plocka in ren tvätt......

I veckan har jag ägnat mig åt att måla lite detaljer från badrummet. Nästan allt var syrabetsat furu där också, så nu blev det vitt och så hade jag beställt en handdukshängare från Fridas gård för ett tag sedan, så nu kom den på plats också. Lite mer lantligt blev det och jag är nöjd, även om badrummet inte skulle må dåligt av en helrenovering, jag brukar tänka att det kunde vara betydligt värre i alla fall ;-)


Det här skåpet har suttit på lilla toaletten i flera år, men det har varit alldeles för stort där inne.....
.....och här över korgstolen i stora badrummet har varit tomt.

Nu målade jag skåpet vitt och flyttade in det i badrummet.......när man har tonåringar behövs det en hel del plats för smink och diverse skönhetsprodukter........så det tror jag blir bra!

Den här urgulliga påsen har äldsta dottern sytt till mig i slöjden......med passpoal och fint broderi.....med hjärtan förstås!


Här har vi haft våra handdukar, tyvärr bara fyra, så sonen har haft sin handduk på andra sidan om handfatet......arrangemanget passade bra när han var liten.....men det är han ju inte längre!


......men nu, men den nya fina hängaren från Fridas gård får alla varsin handduk här. Tycker det blev så fint, hängaren är så snirklig och fin.........romantisk. Ett av mina hjärtan fann en plats också.


Barnen har haft sina badhanddukar hängt här.

Men jag målade hyllan och hängde upp den där istället........med nya vita handdukar och lite smått och gott på hyllan. Krukorna ska få blommor i sig så småningom.........


Jag slog in ett par väldoftande tvålar och la på hyllan.......

Makens och min handdukshängare fick också lite vit färg..........


..och blev mycket finare! Som sagt, en liten styling av badrummet. Till lilla toaletten ska jag försöka hitta en fin hylla att sätta upp istället för skåpet. Där kan jag ha lite fina saker stå.

Nehej, nu ska jag göra mig iordning och gå ut i solen tror jag.
Ha en riktigt skön söndag ni också!

Kram Vita hjärtan

3 kommentarer:

Ekebo sa...

Vad fint det blev i badrummet, jag är också sugen på att måla mitt skåp men tror inte min man går med på det plus att jag har en hel del andra projekt jag ska ta tag i.
Ha det gott!
Malin

Sara sa...

Tänk vad lite färg kan göra, det blev jättefint! Ha en fin vecka.
Kram Sara

Helena Sjögren sa...

Det blev ju kalas bra det där. Lite färg gör så mycket. Hoppas helgen för övrigt varit bra ! Kram Helena