tisdag 6 december 2011

Välkomna hem till mig i Advent!


Hej på er alla goa!!

Idag vill jag visa lite av mitt adventspyntade hus, dessutom i vinterskrud....som jag har längtat.....!!!


Jag bor i ett kedjehus på en gård med åtta hus. Flyttade in här 1/5. Jag har underbara grannar och trivs fantastiskt bra =) Så här ser det ut när man kikar in på min gård mellan barrträden som ger lagom insynsskydd.


När man kliver in på gården ser man hela huset och mitt förråd. Dörrarna målade jag vita i somras och fönstren ska bli vita till nästa sommar! Huset ska så småningom bli någon annan färg än blått....tar tacksamt emot förslag på färg som passar till det vita teglet =)


Ett litet stilleben vid förrådet som lyser så mysigt på kvällarna =)


Vid ytterdörren finns också lyktor och tallris med en liten ljusslinga i så ni ska känna er välkomna!!


Går man vidare till baksidan är det detta som möter en; min lilla baksida som jag hoppas kunna "utreda" till sommaren!


Och så finns här förstås min älskade inglasade altan....


....med pardörrarna ni sett några gånger tidigare ;)

Och så något mer personligt. Jag köpte mitt hus efter en älskad vän som gick bort många år för tidigt... Hon var några år äldre än mig och den som inspirerade mig när jag skulle skapa mitt första egna hem. Hon hade så hemtrevligt hemma hos sig och jag ville ha det som henne =)

När hon dog funderade jag länge på om jag kunde bo i hennes hus.....men vet ni, det känns såå bra! Jag vet att hon tyckte mycket om min inredningsstil med allt det vita och massor med ljus som hon älskade, och jag känner att hon tycker om att just jag bor här och tar hand om hennes hus. Hennes själ får vara trygg i att jag förvaltar och pysslar om det hus hon ägde, levde och dog i. Älskade vännen...vila i frid <3

Var rädda om varandra där ute....Nästa inlägg är ni välkomna in till mig!

Kraaam Annemari

8 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej Annemari!
Vilket fint inlägg. Jag är också säker på att hon tycker om att du bor i hennes hus och ar hand om det på bästa sätt.

Vad kul att få följa med ute...vad mycket snö ni fått!! Vi har inget alls...det blir ju så fint så fort det komemr ett lager puder..;)

Vi bodde tidigare i ett hus med vitt tegel och brunt trä....
De som köpte av oss målade allt trä vitt...panel, fönster dörrar...
Det blev verkligen jätte fint!
det skulle också kunna vara snyggt med helvitt och några få svarta detaljer.....annars skulle det vara snyggt med ljusgrå panel eller sandfärgad....hihi....ojoj...jag är glad att inte jag behöver välja.
Blir kul att följa med in sen..;)
kram o ha en fin kväll!
Katarna

White cotton grass sa...

Tack för rundturen! :)

kram
helena

Johanna sa...

Du har det så fint! Det hade hon också tyckt!

Skaparglädje sa...

Så fint du har det. Jag har varit in i huset en gång när vår gemensamma vän bodde där, jag tyckte hon hade det så mysigt. Och det gläder mig att se att det är lika mysigt hemma hos dig.
Kram!

Julias inspiration - Inredning o Sött! sa...

Vad snyggt det blev med dubbeldörr =)

Ann-Sofie sa...

Åååå så vackert du gör, du är så
duktig och min inspiration. Och jag får
en tår i ögat här av ditt fina inlägg,
och förstår din känsla. Bor ju
i huset efter mina morföräldrar och
deras värme lever kvar här, blandat med
oss, det är fantastiskt! Din väninna
är en lycklig ängel tror jag av din omtanke!

KRAM från Ann-Sofie

Fröken Tindra sa...

Vad fint du har det på utsidan. Tack för att du delar med dig!
Klart att din vän finns med dig i huset och är så nöjd så. Rara du!
Kram!

Anonym sa...

Vad fint du fått det!!! Det hugger tag i hjärtat ännu en gång när jag tänker på vännen vår, det skrattet var det något extra med.
Bor grannarna kvar som fanns när vi bodde där i så fall får du hälsa till Kicki och Annette : )
Ha en riktigt go och skön julhelg
Kram Ingegerd