fredag 30 december 2011

Tillbakablick på 2011


Hej på er!!

Vad hände egentligen 2011....? En hel del hände i mitt liv. Jag ska se tillbaka på året och sammanfatta lite tänkte jag.

Januari 2011



Året började med soliga fina dagar i Kläppen med barnen och pojkvännen.


Och i mitten av januari gick en gammal dröm i uppfyllelse, jag påbörjade utbildningen till barnmorska.

Februari 2011


Februari bjöd på mera kyla och snö. Utsikt från min lägenhet som jag bodde i varannan vecka.


Och vårt hus, som jag bodde i de andra veckorna, låg vackert inbäddat i all vit snö.


Sportlovet tillbringas i Kläppen och jag avslutar veckan med en riktig praktvurpa som resulterade i en bruten axel....

Mars 2011


Drömmen om ett eget hus och stadigvarande boende tog fart och detsamma gjorde stylingen av vårt gamla hus som sedan las ut till försäljning.

April 2011


Påsken firades som vanligt i Kläppen med bästaste Partypolarna!! Ingen skidåkning för min del....men,


...syrrans hemmagjorda mumsiga påsk-tårta satt inte fel :D

Maj 2011


1 Maj flyttade jag in i mitt alldeles egna hus, vilken lycka!!


Mitt sovrum var det första som renoverades. En vägg fick panel och sedan blev hela sovrummet vitt. (Istället för brunt!) Helt och hållet pojkvännens förtjänst <3

Juni 2011





I juni var det dags för min underbart vackra Linnéa att gå på bal med sin barndomskompis Adam.



Och två veckor senare var det dags för studenten! Hennes hittills lyckligaste dag :D

Juli 2011


I juli tillbringades en ljuvlig vecka på Öland med mycket dans, grillning, sol och bad.


Tid spenderades också vid vackra Frykens strand.


Och jag fick möjlighet att åka med en vän i hans Dodge Viper på en bilutställning = lycka :)

Augusti 2011


En underbar sommardag spenderades i Stockholms skärgård med dottern, hennes pojkvän och hans föräldrar.


Solnedgång över Stockholms skärgård.


Jag hann med ett besök på ljuvliga Rosendals trädgårdar.


Tvättstugan renoverades.


De bruna fula ytterdörrarna...


....blev vita och fick nya handtag.


Mathildas rum renoverades. Hon ville ha en svart vägg bakom sängen...


...och övriga väggar vita, med lila detaljer i rummet. Vi blev alla mycket nöjda!


Sommarens bästa outfit??? På väg till Lotta på Liseberg med min kör.


Min äldsta dotter Linnéa flyttade till Linköping och började läsa på universitetet till civilingenjör, ett stort steg i både hennes och mitt liv...

September 2011


September var fortfarande varm och många timmar spenderades här i uterummet.


Gärna i min favorithäng-gunga med en god bok och ett glas vitt :)


Dessutom gick jag ut i förlossningspraktik.....åhh, vilken lycka!! Denna första praktikperiod förlöste jag 16 mammor. Tänk att få vara en del av människors största ögonblick och livets början....det är något att vara ödmjuk och tacksam för. Vilket yrke jag valt.....!

Oktober 2011


Mina älskade pardörrar kom på plats!!


Min nästa äldsta dotter Mathilda kommer på att hon vill bli turistguide och flyttar till min syster för att gå på Vadstenagymnasiet. Bara sonen och jag kvar hemma....

November 2011


I november sliter jag med min trapp, men det är värt varenda timme när den är klar och blev så här fin!


På övervåningen köper jag ett par bokhyllor och sätter upp ytterligare en häng-gunga så jag kan sitta här och njuta med en god bok vintertid :)


Huset och altanen pyntas för advent.

December 2011


Syster yster, bästa väninnan och jag åker till Göteborg en helg och ser mannen med stort M, Tomas Ledin, på Rondo. Vilken show!!!!


Vi hann också med en lyckat besök i isbaren på Liseberg, nästan som Jukkasjärvi ;)


En kväll samlades vi tjejer i syjuntan, drack glögg och pysslade ihop julkort, såå roligt!!!


Och till sist njuter jag av underbara dagar med familj och vänner, en massa klappar, ljus, god mat och godis, precis som julen ska vara......!!!

Önskar er en God Fortsättning på 2012 alla ni goa!!!!
Kraaam Annemari

8 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej fina du!
Vilken fin årskrönika!
ja du jisses vilket jobb du valt...kan tänka mig att det är ren o skär lycka..;)
Vad roligt det var att få se mer av ditt fina hus!!
Tvättstugan!!! Oj vilken förvandling...
Gott nytt år vännen!
kram Katarina

Chatarina sa...

Hej!
Men så mycket fint o roligt du gjort 2011 hur ska då 2012 bli, bara bättre. Du har ett så fint o mysigt hem.
Kan tänka mig att det är ett drömmjobb att få vara med när de små ser dagens ljus.
Ha nu en god fortsättning på det nya året.
Kram Chatarina

Fröken Tindra sa...

Vilket härligt år i bilder! Danska flaggor i granen...?! Nu har jag nog missat något?!
Det blev ett och annat med hem från Ullared...
Ha en fin helg!
Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ett händelserikt år att lägga till handlingarna och ett nytt år att leva!

God fortsättning
Kram Annica

Ann-Sofie sa...

Å wow vilka bilder!! Vilket hem du skapat, otroligt fint!
Och jättefint kort på dig med!!

Kram

Min Skattkammare sa...

Hej Annemari!
Nu har jag suttit som förstenad och njutit av din årskrönika! Vad mycket som hänt dig och de dina!
Så härligt!
Min hjärna börjar snurra.....vad sjutton har jag gjort år 2011?? Kommer inte på nåt vettigt....;o)
Och så vill jag tacka dig för dina avtryck inne hos mig. De är alltid fyllda med sån värme och jag tycker mycket om att få en hälsning från dig. Bara så du vet....;o)

Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
Stor kram till dig!
Kicki

Livskrafter sa...

Hejsan
Fråga mig inte hur jag hamnade här men oj så mycket fint du bjuder på i din trevliga blogg
Ha det gott
Emma

designhappens sa...

Hej du!
Nu har du haft bloggpaus tillräcklig länge, dags för nya inlägg ;( / Maria