fredag 11 juli 2008

Min systers hem!

Hej på er!

Lovade att visa er lite bilder från min systers hem och tänkte att ni ska få det så här på fredagskvällen. De håller på och renoverar sitt hem och är nu färdig med sitt stora badrum. Har dessutom köpt nya matsalsmöbler som jag ska visa.

Välkomna med hem till min syster yster i Boxholm!

Den här söta blomman står på köksbordet och önskar oss välkomna. Inköpt på Moster Malla i Tranås.


Vi börjar i det nyrenoverade badrummet........det går i färgerna brunt och beige.......dubbelhandfat.....aaaahhhh......vill ha!

Jättefina lyktor från Tant Vit i Mjölby........

......duschkabin med ångbastu.....härligt!

Härliga duschhanddukar.......


.........så fin kakelrand mitt på väggen.....

.....matchande tvättkorg.......

...toalettstolen på det underbara golvet...........med golvvärme förstås.......

..och till sist den här charmiga "smatten" med belysning......helt underbart badrum......där inne ville man stanna länge!

Nu ska vi fortsätta in och kika på nya matsalsmöblerna:

Ett stort vitt bord (undrar om jag har inspirerat min kära syster ;-) ) med åtta stolar. Finns extra skivor att sätta på på kanterna, så kan man sitta många..........!


Kolla in stolarna.....så fint "slitna" redan som nya....fniss.

Kannan och fatet på bordet säljs av en vän till oss i smyckesbranschen..........hon säljer också Kalevala i Sverige.

En fin vit buffé som sväljer mycket finporslin...........

.....och detta underbara högskåp tillhör också matsalsgruppen. Kolla in alla fina glas!

Ett fint hjärta på dörrarna........!


Titta bara på dessa underbara glas....dom är ett arv efter syrrans svärföräldrar....sååå fina!

Det finns tolv av varje i alla dessa olika glas......såå avundsjuk!

I det här fina besticksetuiet...........

......fanns dessa fina bestick....som syrran och svågern undrade om jag ville ha......om jag ville...jag blev jätteglad! Både för besticken och dom fina etuierna.

I köket stod denna fina kaffeburk..........

...........och denna underbara bakskål! Visst blir man sugen på att baka!!

Maken har förresten bakat en tårta ikväll........vi ska ta med oss den imorgon och bjuda våra vänner på. Maken fyllde år förra veckan och då var dom inte hemma, så det blir lite kalas imorgon. Vi ska ta husvagnarna med oss och åka till Kristinehamn i helgen.....imorgon kväll blir det dans på Jacobs loge i Degerfors.Ska bli jättetrevligt!

Ha en bra helg ni också!
Kram Vita hjärtan

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul och få se bilder från din systers hem :)
Badrummet ser jättelyxigt ut, skulle mer än gärna spendera timmar därinnen.
Matsalsmöblerna blev jag så förtjust i, så underbart vackra de är.

Kram!