torsdag 12 juni 2008

Skolavslutning!

Hej på er!

Vilken tur vi haft med vädret idag.....så soligt och fint medans skolavslutningen var........sedan började det regna på eftermiddagen.......men nu är det uppehåll igen.

Vi har haft en härlig dag! Full rusch imorse när vi skulle duscha och göra oss iordning alla fem........dekorera en smörgåstårta.......hämta hem ett par björkar och stryka tre klänningar och en vit duk. Nu tror ni väl att jag är helt oförberedd....men jag höll på till elva igår kväll och sedan orkade jag inte längre.....valde att gå och lägga mig och gick upp en timme tidigare idag istället.


Dagen till ära var både veranda och altan dekorerade med björkris och blå-gula ballonger.

Min äldsta dotter tillsammans med sin barndomsvän utanför kyrkan....idag gick dom ut 9:an.....nyss var dom små....men lika söta är dom fortfarande.......!

Linnéa igen...här tillsammans med pojkvännen Rickard. Grattis Linnéa till dina fina betyg!

Alla barnen och Rickard fick åka med mormor i hennes cab........för dagen dekorerad med svenska flaggor........i det strålande, om än något kalla vädret.


Dottern fick så mycket fina blommor..........!

Sonen slutade 3:an idag....här är han tillsammans med en av sina fröknar. Nästa år blir det nya lärare och så får han flytta till mellanstadiet, vilket är andra sidan av skolan.

Vi firade på altanen med att äta smörgåstårta.......sedan blev det kaffe och tårta. Både min man och jag har varit lediga hela dagen idag.....känns som fredag.....trist att behöva gå till jobbet imorgon....men jag arbetar bara halv dag.......sedan är det helg på riktigt......och vi har inget inplanerat....skönt! Vi får se vad helgen bjuder på.........

Ha en riktigt bra helg allihop!
Kram Vita hjärtan

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en riktigt bra helg Du också! Kramar från Syrran

Centralt i stan sa...

Äntligen ett livstecken från mig i denna värld....

Vilka fina bilder du visar från avslutningen ..och så många fina rosa blommor Linnea fick ....här går blommorna i helt annan färg .
Ja ..tänk att de har blivit så stora .....

Ha en riktigt skön helg
Kram

Sara sa...

Jättefina blommor! Vad stora de har blivit, dina barn! Tiden går så fort... Man måste ta vara på och vara tacksam för varje dag!

Kramar lillkusinen

Anonym sa...

Åh vilken mysig dag ni verkar ha haft, så många fina bilder.

Ha en fortatt trevlig lördagkväll!

Kramar

A home far away sa...

Åh så många känslor som yrar upp till ytan när jag läser inlägget ditt!Förväntningar inför sommaren, lite stress inför fixandet, minnen från min egen avslutning...
Härliga bilder och fin läsning!

Kram Gunilla

sand mellan tårna sa...

Här har jag aldrig varit förr, jättefina blommor du har fotograferat runt om i din blogg.

Kram L

Anonym sa...

Hej!
Är dålig på att kommentera men tittar in på din blogg ofta!
Härlig inspirationskälla och en stund att bara drömma om inredning och ideér, tack för att du delar med dig.
Trevlig midsommar!

MVH Karin
http://skattkammaren.tradgardsblogg.se/