fredag 19 mars 2010

Förberett för våren

Hej på er!

Finns väl ingen dag som är så älskad som dessa fredagar...!!! Tre kvällar och två hela dagar ledigt.......så ljuvligt!!!

Idag har det regnat lite här och jag minns inte att jag någonsin varit så glad för regn....varje droppe gör att lite mer snö smälter.....nu vill jag ha vår!!!!!!!


Har förberett dagar när man kan njuta av vårsolen vid en vägg genom att lägga dynorna till utegruppen i en fin gammal fruktlåda som stod i svärmors källare när hon flyttade. Dynorna står nu alldeles vid altandörren och bara väntar på att bli använda.

Sonen och jag är själva i helgen och vi ska ha en lugn och mysig helg tillsammans.

Önskar er alla en riktigt skön helg!!!

Kraaaaaaaam Annemari

11 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Jag håller med det får gärna regna om det bara är plusgrader....vill att all snö försvinner bort nu med en gång ;o)
Ha en finfin helg!
Kramis/LenaS

Ann-Sofie sa...

det låter underbart att vara förberedd för våren :)
Önskar dig och din son en toppen helg!

KRAM!

Fröken Tindra sa...

Så tänkte jag faktiskt inte om regnet idag! Skall genast programmera om hjärnan till ditt tänk istället. =0) Vad fint du förberett våren med dynor och allt.
Ha nu en riktigt mysig helg!
Kram!

Lilla hjärtat sa...

Ja nu börjar man förbereda sig, härligt!!
Ha en skön helg

Kram A-K

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vilken härlig idé att ställa kuddarna vid dörren nära till hands. Visst är det härligt med ledighet och avkoppling.
Hoppas du och sonen får en trevlig kväll.

Ha det gott
Kram Anna

Johanna sa...

Ja, det är inte ofta man blir glad åt regn!

Marie sa...

Vilken bra blandning, både praktiskt och så ett vackert blickfång. Lite regn här igår med, så sakta men säkert så försvinner snön. Och för att inte tala om ljuset, fågelkvittret...det finns mycket att vara glad över. Stor kram

Hanna sa...

så fin låda du har till kuddarna.
kram
hanna

designhappens sa...

Härligt med vår, nu ska snön bort! (här men inte i Sälen)
Hoppas ni har en skön helg
Kram Maria

Min Skattkammare sa...

Hej Annemari!
Åhh, vad dålig jag är på att skriva till dig, men jag bara målar och målar! Nu är det påskharar på gång! :o)
Jag är lite reserverad mot de där regndropparna, bäcken fylls på lite oroväckande fort och butiken kan hamna i pölen....iiiiiiii.
Mera sol och blåst till Närke!! :o)
Det är så roligt att få dina hälsningar, jag blir så glad så!
Hoppas att du snart får använda dina fina dynor.....
Stor kram på dig vännen!
Kicki

Anonym sa...

Bra idé för dynorna, den ska jag "stjäla" : )
Hoppas att du får en riktigt skön påskhelg.
Kram Ingegerd