lördag 23 maj 2009

En jordig grop som gör mig knäsvag......

Hej på er!

Har ni det bra? Här är det bra, men det är fullt upp, både hemma och på jobbet. Sonens födelsedag blev lyckad, mest glad blev han för Ben 10-ometrixen. (För er som inte har full koll ;-) så är det någon sorts klocka som blippar och lyser, från en serie på tv:n som han älskar) Tack för alla Grattishälsningar!


För min del har det blivit en del dans i veckan, men även lite skapande med virknålen. Först ett litet armband eller handledsvärmare med en gammal knapp som lås.......söt tycker jag och passar bra för mig som blivit nickelallergiker.


Även ett något större projekt påbörjades......och avslutades.....för ovanlighetens skull ;-)


En charmigt gammeldags sjal att ha över axlarna om det blir kyligt på kvällen. Satte ihop den med en söt somrig brosch från Kalevala.

Hur är det möjligt att anblicken av en stor fyrkantig jordig grop i gräsmattan och en ram i impregnerat trä kan göra mig knäsvag av lycka och känna sådan tacksamhet mot min man......??? Jo.......det är min morsdagspresent som sakta växer fram......ett alldeles eget växthus! Att inreda precis som jag vill! "längtar och drömmer"

Långhelgen är snart till ända, men en dag har vi kvar att njuta av. Ha en skön söndag allihop!

Kram Annemari

17 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej Annemari....fullkomligt äääälskar sjalen du har gjort, så fiiiin!!! Och så kul med ett växthus, inredde mitt förra sommaren med lite cafebord o annat mys, kan bara tänka mig hur fint ditt blir, som är så duktig på inredningsbiten....längtar att få se det växa fram!!!

STOR KRAM från Ann-Sofie

designhappens sa...

Underbart med morsdagspresenter! i år önskar jag mig målningshjälp, få sen om det blir så eller om det blir nått annat... :-)
Har haft sköna dagar och ska njuta också av morgondagen innan arbetsveckan sätter fart/ Kram Maria

LenaS sa...

Vad mysigt med ett växthus, förstår att du längtar! Fina saker du skapat också, sjalen var helt underbar!
Kramis/LenaS

Johanna sa...

Kul med ett växthus! Vilken bra present. Vilka fina saker du har virkat!

Min Skattkammare sa...

Åhhh....vad spännande med växthuset, jag förstår att du är förväntansfull och lycklig! :o)
Vi får väl se bygget steg för steg.....?
Jag minns när vår pergola var färdig att målas, jag målade som en galning för jag var så ivrig över resultatet.
Och den virkade sjalen är jättesöt. Ibland räcker det med bara nåt litet över axeln om man är frusen.
Önskar dig en skön söndag!
Kraaaam Kicki

Marie sa...

Så fin sjal du har, och söt brosch. (beundrar alla som kan skapa något med sina händer) Här hemma är det min man som är den praktiska och jag får stå för uppmuntrande tillrop. Stor kram

Vit som snö sa...

Vilken ljuvlig sjal du gjort!
Blir perfekt att ha runt axlarna när du ska vara ute till sena timmen och påta i ditt blivande växthus!
Kan förstå att mannen ligger på plus nu!
Kram Cilla

Fröken Tindra sa...

Åh, vad mysigt med ett eget växthus!! Grattis! =0)
Duktig är du på att virka också!
Kram!

designhappens sa...

På väg till stallet såg jag tydliget att du lyckades njuta av söndagen. Maken trimmade och du låg i solstolen, härligt arbetsfördelning *ler* /Maria

coolbettan.blogg.se sa...

Här lyser flitens lampa som vanligt!
vad du är duktig!
En liten fråga: Hyr du ut din make?;)
Kram

Lilla hjärtat sa...

Vad skoj med ett växthus förstår att du ser fram emot det!
Sjalen var jättefin!!
Ha det gott
Kram A-K

Vardagens guldkorn sa...

Förstår att det blev lyckat, Ben 10 brukar ju vara populärt =0) Förstår att du längtar efter att få växthuset klart, sååå mysigt!
Ha en bra vecka!
Kram Linda

Home No.1 sa...

Ibland får man precis det man önskar=)
Grattis till dig och din grop...
Kram Annica.

hagagården sa...

Tack för titten,oj va fint du har stickat,sjalen var jätte fin.
Men va kul att du ska få växthus,tänk när du får börja inreda där va kul!!
kram o ha en go dag
ninni

Helena sa...

Åh, men va UNDERBART med ett växthus!!! FÖRSTÅR att du blir alldeles knäsvag =) Sjalen var ju underbar! Duktig du är =)
KRAM H

Sallys hus sa...

åååå...
Nu blev jag också aaaaldeles knäsvag!!!

Jag vill ooooooooxå ha ett växthus....åååååå.....

Vad du är duktig på att virka!

Sjalen är ju helt underbar!!
Vilket jobb!!
Måste visa Kasja...kanske hon kan virka en till lilla mamsen...;)
Ha en härlig dag!
Kram Katarina

Våglyckan sa...

Hej!
Vad kul att du skrev en liten hälsning hos mig :-)!
Kommer in snart igen till dig och kollar på bygget av växthuset! Spännande... Sjalen och lilla armbandet var mkt sött båda två. Duktig du är!
Ha en bra dag!
kram från en snörvelfia
/maria