söndag 29 mars 2009

En lyckad lördag!

Hej på er!

Dagen i Lidköping igår blev mycket lyckad! Av fem starter stod Johannes och Mathilda på prispallen fyra gånger! Totalt en femteplats, två tredjeplatser och två andraplatser.


När vi var ute och fick i oss lite lunch sprang jag som tur var på en underbar liten inredningsbutik. Det resulterade i en liten mjölkkanna. Hade sockerskålen sedan tidigare och hade länge tänkt komplettera den med mjölkkannan.


Några Hanna-muggar från Rörstrand kom med hem också........det var dagens priser......till min dotters besvikelse....hon ville helst ha pokaler, men t.o.m medaljer hade varit bättre än muggar enligt henne! Men jag ogillar inte alls idén med köksporslin som pris.....någon måste tänkt på alla dessa föräldrar som kör till tävlingarna ;-)


Lyckan blev inte mindre när vi kom hem och såg vad maken tillbringat lördagen med! Äntligen den första panelen på plats i tvättstugan! (Var tvungen att föreviga honom idag när han slog in spikarna, inte var dag man ser honom med en hammare i handen ;-) )

Vi avslutade gårdagen med ett 50-årskalas hos en vän och kvällen blev sen, speciellt sedan vi flyttat fram klockan......då var det mitt i natten....!

Idag har jag målat lite mer panel och en vägg till i tvättstugan. Nu ska jag köra Mathilda till dansen och passa på att få mig en promenad i solskenet! Avslutar nog dagen med ett par timmar dans.....!


Avslutar inlägget med lite underbara blommor här hemma! Ha en skön söndag eftermiddag och en bra start på veckan, här ska våren komma enligt prognosen....härligt!!!

Kram Annemari

20 kommentarer:

Lilla hjärtat sa...

Vad fin mjölkanna och sockerskål...
Kul att det gick bra i Lidköping.
Ha en skön söndagskväll.
Kram A-K

Marie sa...

Så kul allt verkar, dans, fynd, panel, kalas, promenad, sol etc etc. Stor kram vännen!

Helena sa...

Superfina fynd och va kul med panel =)
Kram H

Snuttan sa...

Tack för komentaren på min blog

Underbara koppar jättefina..Kram
Åsa

Det vita dårhuset sa...

Heej!
Jag har fått fnatt på små kannor. Din var bara så söt =9
Kramen Erika

Camilla Krona sa...

Stort grattis till båda barnen och deras placeringar. Ha en skön vecka.
Kram Camilla

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja du, det har varit sina diskussioner om vissa saker.. Tex pärlspont på väggar, jag vill abslout ha det och smabon tycker det är SKIT fult :(((
Aja, vi är inte färdiga med den diskussionen än anser jag ;)
Fint ni kommer få det i tvättstugan, all tvättning kommer bli roligare :P
Hoppas ni haft en bra helg, kram kram

Living by Milla sa...

Vilken härlig helg! Grattis till buggarna.:)

kram!

designhappens sa...

Gillar både sockerskålen och mjölkkannan, enkla med rena linjer - snyggt. Kul för Mathilda och Johannes med placeringarna!
Kram
Maria

coolbettan.blogg.se sa...

Grattis till de fina placeringarna!
Kul att få se bilder igen, du har så fint!
Tack så jätte mycket för rösten!
Det är spännande det här och jag ligger nu bara fyra röster under och jag undrar om jag kommer att kunna sova inatt för det är ju imorgon det avgörs;)

Sara sa...

Jättefina muggar! Tur för dig att Mathilda inte gillade dem... ;-) Kul att det går bra för barna med dansen!

Pärlplattor är lite överkurs (halsband funkar och är populärt) än så länge, lite för pilligt för små svettiga fingrar... Men snart är vi spekulanter!

Kramar lillkusinen

Sallys hus sa...

Hallå där!

nu var det allt länge sedan jag hade tid o kika in...
Är hemma med Kajsa...vi är lite krassliga. Ska en snabb sväng til Kumla jobbet bara.
Så nivar oxå i Lidköping...det var syrrans son också.
Han hade en pippigul kostym på sig o dansar ju med Elvira Säborg...
Jag kan ju aldrig åka på tävlingarna numera...har ju jämt butiken öppet.
Annat var det förr när jag sydde dansklännigar...då var jag på nästan alla tävlingar...det var ju så kul att se klänningarna dansa runt.
Sydde en del till Jeanette som var med i Let´s Dance......kul va!! hihi.....
Vad jag blir avis på dig som får en tvättstuga med panel i.....jag som inte ens har en tvätstuga skulle nöja mig med en från 70-talet......fniss...
Ha en härlig dag!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam Katarina

Sallys hus sa...

Ha ha...jag blev så ivrig så jag alldeles glömde...
Grattis till barnens fina placeringar...och grattis till den stolta mamman...;)

Elin sa...

vilken fin liten kanna!
är den från bruka?

Kram/Elin

Helena sa...

Vilken mysig blogg du har!
Kram Helena

Ann-Sofie sa...

Hej Annemari....så mycket vår, dina kort bjuder på. Härligt!
Hoppas solen skiner på er, här i småland är det underbart idag :)

Ha en fortsatt skön vecka!
KRAMAR Ann-Sofie

Vit som snö sa...

Söt kanna o fina priser till barnen! Ska bli spännande att se din tvättstuga ta form. Visst är det härligt att se sin gubbe i hammartagen, det älskar jag!
Kram Cilla

VITA NYANSER sa...

Jättefin kanna, har den själv = ), och sockerskålen, hi,hi...lika smak.Tycker jättemycket om dem.

Vad kul med pärlsponten. Det blir superfint.

Kram L-L

Skomakartummen sa...

Såå söt kanna. Har några kannor redan men den var såå söt. Vadå.. tyckte hon inte om få muggar i pris *fniss* vi mammor är lite små tossiga i bland även om oftast är härliga. kram sari

coolbettan.blogg.se sa...

Tack så hjärtligt för din Gratulation!
Jag är så glad!