fredag 16 januari 2009

Lite inredning och lite tankar från mig......

Hej på er!

En hel vecka har gått redan....vart tar dagarna vägen?!? Samtidigt tänkte jag i morse att har jag inte hunnit blogga så innebär det:

* Jag har ett jobb att gå till på dagarna......tack gode Gud för det!


* Jag har en familj som håller mig upptagen med matlagning och läxläsning....tack gode Gud för det!


* Jag har fritidssysselsättningar på kvällarna......tack gode Gud för det!


Så på det stora hela......är jag ju jättenöjd! Och kikar in till er andra.....det gör jag varenda dag....det är ljuvligt att läsa era inlägg och se på alla vackra bilder ni visar! Såå avstressande........perfekt att sluta dagen med.


Så den här veckan har jag hunnit med min vanliga körövning (alltid lika roligt!), börjat en ny kör (jättekul!), varit på syjunta (såå trevligt!), gått stavgång med min dotter (tack Linnéa för att du drar ut mig!) och påbörjat projekt nyårsönskning (visst är det bättre än nyårslöften?), d.v.s gå ner de kilon jag gick upp förra året (som inte var något bra år vad det gäller olycksfall för min del, och för er som nyligen börjat läsa min blogg, innebar två omgångar på kryckor resp. rullstol) vilket innebär att äta GI-kost.


Idag är jag ledig och jag njuter av det på två sätt.....dels tog jag med mig tidning och frukost till sängen efter sovmorgon till klockan åtta....och där låg jag läääänge och njöt. (Vågar inte skriva hur länge....)


Nu njuter jag av att plocka undan och dammsuga hemma (ja, eller njutningen kommer väl när det är klart!) Efter detta ska jag njuta av en promenad i det vackra vädret vi har här och ikväll ska jag njuta av två födelsedagskalas (o så får vi se hur jag löser det på bästa GI-sätt ;-) ) Grattis till er som fyller år idag!!


Bilderna jag visar idag kommer från mina två senaste målningsprojekt. Det lilla söta skåpet fann min man (kors i taket!) på en loppis för några veckor sedan och den stora garderoben som äntligen kommit på plats i tvättstugan köpte vi för ett år (!) sedan på blocket. Sedan dess har det stått och tagit upp STOR plats i garaget....men nu så, nu är det på plats! "nöjd" Shabbat och klart och fyllt med ytterkläder och skor. När hela tvättstugan är klar ska jag visa fler bilder.....men känner jag oss rätt kan det dröja ett tag......!

Hoppas ni alla får en riktigt härlig helg! Och ni......TACK för alla goa kommentarer!!!
Kramar Annemari

15 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Låter som om du haft en fin och lugn dag! Det behöver man ibland.
Här tar det också lång tid innan projekten påbörjas, hade kökslampan i garaget i ett år innan jag målade den och hängde upp den!!
Ha en fin fredag kväll!
Kram Anna

Marie sa...

En stor kram från extramamma och vännen. Så fint du har det, och visst är det bra att livet innehåller så mycket att det inte alltid finns tid till att "blogga"

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst finns det mycket att vara glad för! Det får vi inte glömma...
Möblerna blev jättefina!
Kram
Marie

hagagården sa...

Tack för kommentaren,tänk jag har ett likadant skåp som jag målat vitt o som står i sovrummet,köpte det på ikea för många många års sen.
ha en trevlig kväll
kram
ninni

Ann-Sofie sa...

Hej, vilket härligt inlägg och visst har vi Gud att tacka för mycket :) Älskar ditt stora skår, precis ett sånt jag har letat efter nåt år nu, till slut ska jag la lyckas, mitt ska bli svart och jag ska ha det i hallen, som klädskåp...min man har inte fattat detta med att måla allt vitt, så jag är tacksam för att du öppnar upp ditt hem :)
kram från Ann-Sofie

LillaFlisan sa...

Tack!!!!!!!

För att du gör en så himla glad av ditt tänkvärda och positiva inlägg!!!!
(För inte är det alltid så lätt att faktiskt se det positiva i jobb, städning m.m.m.alla gånger ;-))

Plus allt det vackra för ögat som du visar också!!!

Stor kram och njut vidare av livet!!!

;-)

Kram

Flisan

Rune Lundblad sa...

Ja, vi har mycket att vara tacksamma för, familj, hem, vänner och jobb. Just nu är Eva och jag väldigt tacksamma för alla böner som omsluter oss.
Tack!!!!!!!
Rune

Veronica sa...

Garderoben var verkligen kanonnsnygg!!

Kram Veronica

Anonym sa...

Så sant...det är bra att reflektera ibland...man vill så mycket men ibland får man nog istället inse att det man gör är OK...
Så fina dina möbler blev och som pricken över i:et i sin nya miljö...
Vad duktig du är som tagit tag i dig själv och de där "förbaskade" kilona...jag vet en till som verkligen borde det....(jag)...
Önskar dig en skön söndag!
Kram,
Bella

LillaFlisan sa...

Tusen tack för att du ville vara med i min lilla utlottning!!

stor kram och en trevlig vecka till dig!!

Flisan

Helena Sjögren sa...

Det blev ju toppen bra med garderoben... Den rymmer en del va ?!

Ha det gott !

Unknown sa...

Hej! FIN blogg du har!!! Ha en bra dag/Lenita

My Lovely Things sa...

Ja, man har mycket att vara tacksam över!!
fina möbler du har..
kram anna

Anonym sa...

Vilka vackra bilder! Nyårsönskning lät ju riktigt bra istället för löfte!

Anonym sa...

Hej Annemari!
Tack för din kommentar hos mig...betyder jättemycket att få veta för mig hur du som läser det, upplever det! Boken i sin helhet är ca 350 sidor och handlar om ännu en kär vän till mig, hennes mycket tragiska bortgång (hon dör ingen naturlig död)...i det jag publicerat har jag tagit bort det komplexitet som egentligen finns hos alla karaktärerna...det vill säga...min svägerskas närmaste krets...och min väns närmaste...
Kram,
Bella